Kundene kan like gjerne logge seg inn på nettet og handle hjemmefra, men erfaringen viser at de fleste liker å se og føle på møbelet.

— Vi har et rent showrom, sier butikksjef Kjell Magne Solli. Man ser, man bestiller, og etter 3 til 5 uker skal møbelet være klar til å hentes. Mot et lite tillegg får man det levert på døra.

Målgruppen for Bolia er urbane mennesker mellom 25 og 50 år. Folk som er opptatt av design og trend, men som ikke vil eller kan bruke titusener på å realisere møbeldrømmen.

Bolia er en ekspansiv kjede. I dag er Oslo og Stavanger de eneste norske byene med showrom, men ambisjonene omfatter også Bergen og Trondheim. For øvrig har selskapet butikker i København, Århus, Stockholm og Göteborg.

Utvalget hos Bolia preges av motebildet i møbelverdenen akkurat nå. Nordisk design, eik, valnøtt. Det er et mål at en kunde i målgruppen skal kunne nikke anerkjennende til nesten hvert eneste møbel. Det er med andre ord ikke Bolia du skal oppsøke hvis du er ute etter furubord eller buesofa. I alle fall ikke akkurat nå. Det betyr ikke at Bolia kun tar inn møbler de vet vil selge.

— Det er viktig å ha møbler som blir lagt merke til, uten at de dermed er storselgere. Innovativ, dristig design, som signaliserer at vi er modige og velorienterte om trendbildet, sier Solli.