Kiosker, butikker og store bryggerier er vinnerne etter at Oslo-folk onsdag morgen ble bedt om å holde fingrene unna kranvannet. De største produsentene av flaskevann er Ringnes og Coca-Cola Drikker.

Hvis hver eneste Oslo-innbygger, 500.000 til sammen, kjøper 1 ekstra liter vann, gir det et mersalg på nær 10 millioner kroner. Hvis folk må forholde seg til flaskevann i to uker, vil mersalget utgjøre 100 millioner kroner, skriver Finansavisen.

Ringnes var onsdag beredt på å selge vann som aldri før, og kunne love at butikkene ikke ville gå tomme.

– Det har vært enorm pågang fra butikkene helt fra morgenen av. Vi står på og kjører ut alt vi kan. Vi må prioritere de største butikkene først, men jeg kan forsikre om at vi ikke kommer til å gå tomme med det første, beroliger kommunikasjonssjef Hanne Bügel i Ringnes til NTB.

I løpet av onsdag var det imidlertid en del butikker som gikk tomme for flaskevann i Oslo