— Etter påske starter vi nye salgs- og markedskampanjer, sier administrerende direktør Petter Jansen i SAS Braathens til NTB.

Kampanjen har som mål å vinne tilbake kundenes tillit og hente tilbake dem som er gått over til konkurrentene. Pris, profesjonalitet og regularitet er viktige stikkord framover for flyselskapet.

— Vi har tapt et sted mellom 50 og 70 millioner kroner under disse dagene med konflikt, opplyser Jansen.

Tidlig torsdag morgen var bruddet mellom SAS-ledelsen og de kabinansatte i selskapet et faktum. De fleste SAS-Braathens-avgangene i Norge ble innstilt umiddelbart og Norsk Kabinforening tok sine 1070 medlemmer ut i streik.

Frustrasjonen har vært stor blant tusenvis av reisende som skulle starte påskeferien denne helgen, men som i stedet er blitt sittende fast på flyplassene rundt om i landet.

— Det har vært en stor belastning for dem som har vært på jobb og møtt publikum. Vi er veldig glad for at denne konflikten nå er løst, sier Jansen lørdag morgen etter at streiken var avblåst og flyene var tilbake i luften.