– Vi oppdaget i morges at en del av turbestillingene er blitt kansellert. Vi håper at feilen er fikset rundt lunsjtider i dag, sier Marie-Anne Zachrisson, salgsdirektør i Ving.

Hun forsikrer at alle berørte kunder vil bli oppringt og booket tilbake på feriereisen de har bestilt. For at turene deres ikke skal bli bestilt av andre har Ving valgt å stenge bookingsystemet midlertidig. På nettsidene til reisebyrået blir kundene møtt av en feilmelding.

– Vi har solgt reiser i Norge i over 30 år og aldri vært i en slik situasjon. Det er topp prioritet hos oss å få fikset systemfeilen og å legge de bestilte turene inn igjen, sier Zachrisson.

Ifølge salgsdirektøren er det et mindretall av kundene som har fått kansellert reisene sine.

– Kan du garantere at folk får akkurat den samme reisen som de har bestilt?

– Det er målet, ja. Jeg er sikker på at vi klarer det for de aller aller fleste. Men de får et nytt bookingnummer og må kanskje bestille drosje på nytt, sier Zachrisson.

Også et dansk reisebyrå i samme konsern er berørt av feilen.

PROBLEMER: Forsøker du å gå inn på Vings nettsider onsdag morgen blir du møtt av en feilmelding.
FAKSIMILE FRA VING.NO