Kunder av Telenors RingKontant har tatt kontakt med bt.no for å fortelle at kortet deres er tomt, til tross for at de brukte penger på å lade det opp i helgen.

Nå viser det seg at feilen gjelder samtlige som har ladet kortet sitt mellom lørdag ettermiddag og søndag formiddag.

— På bakgrunn av de mange henvendelsene vi har fått, har vi klart å finne ut at denne feilen oppstod rundt klokken 15 lørdag, og den ble rettet opp 10.58 søndag. Vi regner med at et sted mellom 5000 og 6000 kunder har ladet kontantkortet sitt i denne perioden. De vil oppleve at disse pengene er borte fra kontoen, forteller informasjonssjef Knut Sollid i Telenor til bt.no.

Han forklarer at feilen trolig oppstod etter at det det ble gjort en restart av en server lørdag.

— Dette er en type feil som vi ikke har opplevd de siste to-tre årene. Før den tid skjedde det et par ganger i året, sier han.

Sollid lover at at alle kunder som har mistet ringetid vil få tilbake alt de ladet - og vel så det.

— Vi sitter nå og legger inn ringetiden manuelt, og snart går vi over på automatisk oppretting. Men det vil nok gå et par dager før alle har fått pengene tilbake. Folk vil få tilbake alt de har ladet for, og det betyr at en god del vil ha ringt gratis i helgen, sier Sollid.