Grunnen er at bedriften ikke klarer å gjøre opp for seg. Oslo Sporveier har hatt flere inkassosaker på seg, og sliter fortsatt med uoppgjorte regninger som skriver seg tilbake til august 1999. Dun & Bradstreet fraråder derfor kreditorer å låne ut penger til selskapet, skriver Dagsavisen.

Siden 1997 har samferdselsbedriften hatt driftsinntekter på mellom 1,3 og 1,6 milliarder kroner. Likevel er selskapets økonomiske situasjon, ifølge analysebyrået, svak.

Av landets nærmere 500.000 registrerte aksjeselskaper er det bare 7 prosent som har like dårlig kredittvurdering som Oslo Sporveier.

Informasjonssjef Bjørn Rydmark i Oslo Sporveier er ikke overrasket over den dårlige kredittvurderingen.

-Det er ikke å legge skjul på at vi de siste årene har vært ute å kjøre og at bremsene muligens ikke ble satt på tidsnok, sier han.NTB