Tidligere denne uken skrev vi om mannen som fikk en regning på 300.000 kroner etter å ha lastet ned data med mobilen i utlandet. Tilfellet med Kristoffer Ståhl er enda verre — han brukte ikke engang mobiltelefonen selv.

Svenske Kristoffer Ståhl hadde kjøpt en telefon for en krone – men han var ikke interessert i abonnementet. Dermed la han simkortet til sides, og betalte bare den faste månedsavgiften, skriver aftonbladet.se.

Men simkortet forsvant, og i slutten av mars kom den første regningen – på 8715 kroner.

Ståhl visste ikke hva som hadde skjedd, men han sperret kortet hos Tele2, og klagde på regningen. Så kom den neste: på 415.831 kroner.

— Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg tenkte at nå er livet mitt ødelagt, sier Ståhl til Aftonbladet.

Tele2 sier at de ifølge rutinene skulle sperret kortet til Ståhl etter den første beskjeden han ga, men det ble ikke gjort. Istedet har de nå sperret begge abonnementene hans, og truet med inkasso.

Teleselskapet jobber nå med å finne ut hva som har skjedd.

Har du gått på en mobilsmell? Fortell oss om det i kommentarfeltet under!