Nyhetsbyrået Reuters er blant verdens største. Norske medier publiserer daglig deres meldinger, nærmest uten å tenke seg om to ganger.

Nå har imidlertid Reuters' indiske avdeling gått på en bommert av de sjeldne:

— Den norske kronprins Haakon gifter seg lørdag med en alenemor og tidligere servitør, meldte nyhetsbyrået i går.

Videre i artikkelen står det at giftermålet er kontroversielt, på grunn av brudens opprørske fortid.

Jo da, dette dreier seg selvsagt om en åtte år gammel artikkel. Som vi alle vet og husker, giftet kronprins Haakon seg med sin kronprinsesse Mette-Marit i Oslo Domkirke 25. august 2001.

Reuters publiserte artikkelen tirsdag kveld. Et drøyt døgn ligger den fortsatt der - presentert som en sylfersk nyhet. En god historie kan åpenbart ikke gjentas for ofte.

Det var TV2.no som først ble oppmerksom på brøleren.