Mellom to og tre millioner kunder som var avhengige av Telenors mobilnett mistet signalene og muligheten til å sende SMS i minst tolv timer fredag. Mobilnettet var ikke friskmeldt før etter 18 timer.

Jon Fredrik Baksaas forteller til VG at han selv ble et offer for krisen, mens han var i Budapest.

— Jeg ble straks informert, men det tok en halv time før vi skjønte omfanget. Telenor arrangerte et større møte i Budapest, og jeg fikk selv problemer, fordi mobilen ble satt ut av funksjon. Jeg måtte lede arbeidet via mail. Sent på kvelden kunne vi sende SMS, men jeg fikk ikke pratet med folkene mine i Norge, sier han til VG.

Han erkjenner at feilen tok lang tid å rette.

— Det er svært uheldig at det tok så lang tid. Om det var for lang tid, skal vi finne svar på. Vi skal nå bruke tiden på å finne ut av årsakene til det og hvordan vi kan unngå slikt i fremtiden.

Baksaas beklager overfor dem som ble rammet i går, spesielt de som fikk det som en ekstrabelastning på toppen av flommen.

— Jeg beklager det, på vegne av Telenor. Spesielt de som fikk problemer med å nå frem, da de allerede var i en stresset situasjon på grunn av flommen. Deres frustrasjon skjønner jeg veldig godt.