En markedsføringsavtale med ølprodusenten Heineken får James Bond til å endre drikkevaner. Det skriver den svenske avisen di.se.

Går for øl

I den kommende filmen «Skyfall» vil den kjente filmhelten bestille øl istedenfor den Vodka Martinien han pleier å bestille. Martinien har vært James Bonds signaturdrikk.

I tillegg kommer Bond-skuespilleren Daniel Craig til å være med på en Heineken-reklame.

Om dette betyr at 007-helten ikke kommer til å uttale den kjente frasen «shaken, not stirred» gjenstår å se.

Sliter med å vokse i USA

Amerikanerne liker det nederlanske ølet, som nå er landets nest mest importerte. Kun Corona slår Heineken på importtall.

Men selskapet har slitt med å vokse i det amerikanske markedet de siste årene, ifølge bladet Advertising Age.

Heinekens amerikanske markedssjef, Lesya Lysyj, sier til bladet at James Bond er det perfekte ansikt utad for dem. Hun beskriver ham som «et symbol på en verdensmann».