— Vi ble temmelig skuffet da vi kom ut og fant parkeringsboten. Det var en veldig fin forestilling. Synd at dette skulle ødelegge opplevelsen for veldig mange, sier Anne-Kristine Falkanger.

- Dårlig gjort

Da de ankom sirkuset ved Høyteknologisenteret på Møhlenpris, fikk de, som så mange andre, beskjed fra sirkuset om at de kunne parkere gratis på parkeringsplassen der. Så de parkerte der.

Men de flere titalls familiene hadde knapt kommet inn teltåpningen, før parkeringsvakter fra private Senter Park begynte å skrive ut bøter.

Da Falkanger kom ut og så at alle bilene hadde fått bot, bestemte hun seg for å ta affære.

— Jeg var forberedt på å betale, men synes det var dårlig gjort å gi alle bilene bot. Derfor ville jeg si fra.

- De slipper å betale

Lørdag ringte hun sirkusdirektør Jan Ketil Smørdal og Tor Instanes, som jobber for Høyteknologisenteret.

— Smørdal var veldig lei seg for det som hadde skjedd.

Da Tor Instanes, markedssjef på Høyteknologisenteret, fikk høre om det inntrufne, tok han noen telefoner.

— Dette skyldes en misforståelse hos Cirkus Agora. De hadde ingen avtale om gratis parkering. Jeg har snakket med sirkuset, og de beklager det som skjedde, sier han.

— Men de som parkerte der, gjorde det i god tro. Det skal de ikke lide for. Jeg har snakket med Senter Park. De som fikk bot kan ringe Høyteknologisenteret mandag og oppgi nummeret på boten. Da vil den bli kansellert, sier han.

De som vil ha boten sin slettet, kan ringe 55 54 37 00 mandag.