I helgen setter de i gang en kampanje, i første omgang i Nordhordland, der folk blir oppfordret til å klistre opp nei takk-lapper på postkassene sine. Klistremerkene er det Naturvernforbundet som sender ut til husstandene, i samarbeid med Nordhordland og Gulen Interkommunale Renovasjonsselskap (NGIR).

— Mindre reklame i posten gir mindre avfall, mindre kjøpepress og mindre forbruk, sier Sverre A. Stakkestad i Naturvernforbundet i Hordaland.

Stakkestad viser til spørreundersøkelser som viser at de fleste av oss synes vi får for mye reklame.

I neste omgang ønsker Naturvernforbundet å aksjonere også i Bergens-området, da i samarbeid med BIR. Foreløpig er ikke dette samarbeidet på plass.

NEI TAKK: Sverre A. Stakkestad i Naturvernforbundet Hordaland oppfordrer folk til å si nei til å få postkassen full av reklame.
FOTO: RUNE SÆVIG