Først kl. 07.30 kom neste buss (i rute) og sjåføren ringte Gaia og spurte hvor 07.10-bussen var blitt av, da fikk han vite at den var sendt inn til reparasjon.

Hvorfor sendte så Gaia ikke en annen buss som var i orden? Og hvis de har så knapt med busser at de ikke har noen ledige, hvorfor sendte de ikke en minibuss, taxi eller lignende og kjørte passasjerene ned i Helleveien slik at vi kunne nå en annen buss derfra, og dermed nå andre korresponderende busser?

I stedet måtte vi vente i blåst og regn (skuret var halvfylt med snø og is og har hatt knuste ruter de siste 5–6 årene).

I Kunde-«garantien» står det «Vi kjører når vi skal» og «Du skal få informasjon om problemer». Ingen av disse «garantiene» ble oppfylt. Det er tydelig at Gaia har interne kommunikasjonsproblemer når det gjelder sine kommunikasjonsoppgaver og dermed også store problemer med sine «garantier».

Kan Gaia svare på hvorfor vi ikke fikk en erstatning for bussen som uteble?

SOLFRID OLSEN, LØNBORGLIEN