Tina og Klas Færøvik bestilte billettene i god tro i februar i år. Først fikk de beskjed om at de skulle få billettene i posten to uker før konserten. Men det kom ingen. Etter gjentatte telefoner forrige uke fikk de vite at billettene skulle ligge på hotellet deres i Danmark. Torsdag kveld ringte de til hotellet, men der lå ingen billetter.

— Alt er i orden

— Vi ringte igjen til Billettkontoret torsdag kveld, og fikk beskjed om alt var i orden, billettene skulle være på hotellet til fredag, konsertdagen, forteller Klas Færøvik.

Men da de kom til København i går var det ingen billetter på hotellet. Etter å ha ventet på hotellet i tre timer, og forgjeves prøvd å komme gjennom til Billettkontoret AS på telefon, ga de opp.

— Alt er i orden, var kommentaren da Bergens Tidende ringte Billettkontoret AS kvart på fem i går ettermiddag.

— Men konserten begynner jo klokken 17 og de har ennå ikke fått billettene sine?

— Det er feil, dørene åpner først klokken 18, og konserten begynner ikke før 20, svarer det i andre enden.

— Det står klokken 17 på Billettkontoret AS' egen hjemmeside? Og uansett så har de ennå ikke fått billettene sine?

— De må ringe selv da. Jeg har ikke tid til å prate med deg nå, det er mange som ringer. Kan du ikke ringe igjen etter klokken åtte? spør han i andre enden.

Opptattsignal

Men Klas Færøvik hadde allerede prøvd å ringe Billettkontoret utallige ganger i løpet av dagen.

— Det er bare opptatt hele tiden.

— Vi har ringt før også, og flere ganger bare siste uken, men de som tar telefonen på Billettkontoret sier bare at alt er i orden, og er mest opptatt av å bli ferdig med samtalen.

Da klokken var blitt fem, en time før dørene åpnet, hadde de fremdeles ikke fått noen billetter.

— Nå drar vi i minibanken og tar ut penger så vi får kjøpt billetter på svartebørs, forteller Klas Færøvik.

Og i løpet av et kvarter får både de og et vennepar kjøpt nye billetter, til 1000 kroner stykket. Rundt 500 kroner mindre enn det de betalte til Billettkontoret AS, for billetter de aldri fikk.

Også andre bergensere vi får kontakt med har samme opplevelse.

- Bare å hente billettene

— Vi ringte i dag, og fikk høre at billettene var i rute, men at mannen som skulle levere dem ikke var lokalkjent. Senere får vi høre at han er på vei fra Parken til oss, men vi har ennå ikke sett noe til billettene.

Også de har betalt rundt 3000 kroner for to billetter fra Billettkontoret AS. Men de ønsker ikke å stå frem med navn i avisen.

— Billettene ligger i Parken, det er bare å hente dem der. Det har vi gitt beskjed om til alle som har ringt, forteller Aleksander Fuglvik når jeg ringer Billettkontoret AS igjen.

— Men det er ikke alle som er kommet gjennom på telefon?

— Jeg kan dessverre ikke uttale meg om dette, du må ringe sjefen i morgen tidlig.

Billettansvarlig Sam Kumar i Billettkontoret AS var i går kveld ikke tilgjengelig.

— Vi kommer til å kreve å få refundert alle utgifter i forbindelse med reisen, både tur og opphold og selvfølgelig også billetten, sier Færøvik.

— Det går ikke an å drive så useriøst.

ENDELIG FIKK DE BILLETTER: Det er rundt fem måneder siden de bestilte og betalte billetter ved Billettkontoret AS til gårsdagens Robbie Williams-konsert i København. Billetter de aldri så noe til. Til slutt måtte de kjøpe billetter på svartebørs utenfor konsertarenaen, fra venstre Tina og Klas Færøvik, Janne Hanøy og Rune Valle. <p/> FOTO: EKSTRA BLADET