Dette har vært en tur hvor batterier er blitt ladet og som har vært positiv fra A til Å.

Vi er alltid blitt svært godt behandlet, lugarene ryddige, rengjorte, aldri noe å utsette på det arbeidet som er blitt gjort.

I de forskjellige restauranter om bord er vi blitt svært godt mottatt, fått deilig mat og drikke med en service vi bare kan bruke superlativer om.

I butikken om bord er de hyggelige og hjelpsomme. Kort sagt, vi har bare positive opplevelser fra våre turer, og så kresne som vi sikkert er, ville vi aldri fortsatt disse turene år, etter år, dersom omgivelsene ikke var bra.

I fare for nå å skjære alle med fyllesyke over én kam: Hvis folk er fyllesyk, så er det vel neppe omsorg og respekt for andre som står i høysetet? Jeg tror neppe at et personale som var fyllesyk, opptatt av å smugle og bryte regelverk, vil ha overskudd til å yte den service, omtanke og respekt som vi er blitt møtt med i alle år. Faktisk helt uten unntak!

Alle arbeidsplasser, små eller store, har medarbeidere som ikke følger alle retningslinjer, men de er unntakene, ikke hovedregelen. BT kan vel bare ta en titt hos seg selv. De vet sikkert om forekomst av misforstått lojalitet og «bjørnetjenester» der og, men heller ikke der vil det være hovedregelen. Hvordan ville da avisen se ut?

Skal en skrive artikler, bør de være mer nyanserte enn det vi har sett når det gjelder Fjord Line og «Jupiter» og forsmådde ferievikarer og personale som er blitt oppsagt, er neppe i stand til å gi noe nyansert bilde.

De artikler som har vært den senere tid, gir meg en opplevelse av hets, forfølging og misunnelse på noen sine goder. BT bør være for god og seriøs for den slags.

KIRSTI MILDE