Med mindre du skal kjøpe noe, da kommer man svært raskt frem. Enda vanskeligere er det å få giganten til å innrømme feil — og det virker umulig å få dem til å rette på feil. I flere år hadde vårt borettslag i Åsane et kabelselskap som leverte gode radiosignaler, også NRK-kanalen Alltid klassisk, som kabelselskapene er forpliktet til å levere.

I de siste månedene har akkurat denne kanalen vært svært dårlig på vår del av kabelnettet, med mye skraping og skurring. Telenor Avidi lover å undersøke, men ingenting skjer, og ukene går og går. Etter mange henvendelser innrømmer en tekniker at de "har noen problemer med den kanalet et sted", men fortsatt skjer ingenting, og ingen innrømmer noe eller ordner opp i saken.

Så overlegent kan bare en tidligere statsmonopolgigant oppføre seg.

Er det noen som har et godt råd til oss forbrukere OM hvordan man kan få den arrogante giganten Telenor til å lytte og gjøre noe med kundenes problemer?

Gå over til en annen leverandør? Jo, vi skulle kanskje aldri ha skiftet kabel-leverandør... Det går heldigvis an å skifte igjen.

TRYGVE SKANDING ÅSANE